Jan 202008
 

Goede middag
Ik ben benieuwd of ik nu de enige ben die van apotheek ga veranderen en niet omdat ik verhuis maar omdat de Rijpelapotheek zoveel tijd in beslag neemt.
Maakt niet uit wanneer ik ga maar wachten moet je altijd, er wordt niet klantvriendelijk geholpen. De laatste keer stonden er 13 mensen in de rij en er was maar een personeelslid bezig met deze klanten. De andere twee hadden andere bezigheden. Als het zo druk is vind ik dat alle medewerksters zich met de klanten moeten bezighouden. Ook heb ik deze klacht bij de kringapotheek neergelegd, maar die laten wijselijk niks van zich horen. Vandaar dus mijn vraag, ben ik de enige die zich daar groen en geel aan ergert. Lijkt me stug, want als ik daar sta is het zuchten en kreunen niet te overhoren.
Met vriendelijke groet. J.M.

De redactie van Hofkompas heeft een reactie gevraagd aan de apotheker, welke hieronder is weergegeven.

Beste lezers,
Wij vinden het vervelend dat de schrijver van het ingezonden stukje niet tevreden is over onze manier van werken. Graag leg ik u uit hoe wij met ons team proberen onze cliënten zo snel mogelijk te helpen en waarom er in november en december forsere wachttijden zijn ontstaan.
Er zijn eigenlijk twee stromen van recepten in de apotheek te onderscheiden:
1. U gaat naar de dokter en hij of zij vindt het nodig om medicijnen voor u voor te schrijven. U krijgt een recept mee, of de dokter zendt het recept met de computer naar de apotheekcomputer.
In de apotheek zoeken wij uw gegevens op en controleren of u verzekerd bent. Vervolgens controleren wij de voorgeschreven dosering en kijken of de medicijnen geen problemen opleveren in combinatie met andere medicijnen die u eventueel slikt. Ook kijken we of het medicijn geen problemen oplevert met de door ons bekende gegevens omtrent uw gezondheid zoals bijvoorbeeld hoge bloeddruk, diabetes of overgevoeligheid voor bepaalde stoffen. Indien nodig nemen wij contact op met uw arts om een en ander te bespreken. Na deze controles maken wij de etiketten voor het medicijn klaar. Krijgt u het medicijn voor de eerste keer….dan drukken we ook extra informatie af om u goed te informeren over werking en bijwerking van het medicijn.
2. U hebt de dokter gebeld voor een herhalingsrecept van uw medicatie. Vanaf 11.00 sturen alle dokters deze herhalingsrecepten naar de apotheek. Ook deze recepten controleren wij op dosering, combinatie met andere medicijnen en uw gezondheidsgegevens. Na deze contoles printen we etiketten en zetten de medicijnen voor u klaar, het liefst rond de klok van 16.00.
Daarnaast geven wij iedereen in de apotheek graag advies, beantwoorden gedurende de hele dag graag telefoontjes over medicijngebruik en proberen de voorraad medicijnen zo op peil te houden dat u niet meerdere keren hoeft terug te komen. . Zorgvuldigheid, nauwkeurigheid en klantvriendelijkheid proberen we als team hoog in het vaandel te houden. Uiteraard horen hierbij voldoende medewerkers om al het werk met plezier te kunnen doen !!
Aan het eind van het vorige jaar is er in de media veel aandacht geweest voor de gezondheidszorg en heeft de overheid bepaald dat in 2008 alle verzekerden te maken krijgen met een eigen risico van 150 euro. Deze mededeling heeft in het hele land gezorgd voor een enorme toename van herhalingsrecepten. Daarnaast hebben we aan het eind van het jaar ook altijd te maken met een grotere toestroom van recepten voor cliënten met griep. Helaas gaat deze griep niet altijd onze medewerkers voorbij !! In november en december hebben ziekte onder onze medewerkers en de enorme piek in onze activiteiten helaas geleid tot langere wachttijden. Uiteraard betreuren wij dit en doen we ons best om dit in de toekomst te voorkomen. Ik hoop u met deze reactie duidelijkheid te hebben gegeven over ons werk en de wachttijden.

 Posted by at 12:07 pm

  One Response to “Apotheek”

  1. hallo apotheek de rijpel sorry dat ik het zeg als je een herhaalrecept besteld bij de apotheek en die zegt morgen na 14 uur ligt het klaar kom je bij de apotheek aan om 1355 en die zeggen doodleuk nee er ligt nog niets pas na 16 uur dat noem ik boel shit verhaal want als je meer dan 14 uur nodig heb om een doosje pillen een sticker op te plakken is belachelijk nou omdat je keimoe bent omdat je medictie er nog niet is vraag je of ze het kunnen thuis bezorgen nou ben benieuwd want de vorige keer was er niemand op komen dagen en als je ze dan aanspreekt daarop komen ze met de smoes ja ligt aan apotheek brouwhuis ivm de samen werking moet je nagaan 2 apotheken en nog geen medicijnen lijkt wel of ze 10 euro uit hun eigen portemonee moeten gaan betalen wat een nalatigheid

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)